Denna lappen är mycket viktig för planeringen för sommarverksamheten.
MÅSTE INLÄMNAS SENAST I MORGON!!!
Flera barn tar allt mera för sig vid uteköket. Med köksredskap görs de olika maträtter och kakor osv.
Barnen samarbetar mycket vid de olika lärmiljöerna som bla uteköket. Det görs tårtor tillsammans. Den kreativa leken med sand , redskap och annan utmanande verktyg.
Barnen har ätit panerad fisk, potatis, sås och grönsaker. Vegetarisk schnitzel till dem som inte äter fisk.
Aåååås! Så gott , så gott med sås. Mmm mera sås, barnen tar med skeden och det upptäcks bubblor i såsen.
Samling ute vid sovloftet med projektboken. Barnen läser några sidor barnen påpekar de olika färger från boken osv. Vid samlingen sjunger barnen färgvisan och övar på färgerna utifrån deras färger på ytterkläderna. Barnen har svarta, röda och blåa overaller osv.
Det är fint väder och perfekt att använda sig av drakarna ute idag. Därför får barnen flyga med drakarna på gården. Barnen har haft de rosa drakarna, den blå och den vita.Barnen turas om med att använda drakarna. Nu är det min tur, säger en kompis.
Förskolan ska ge varje barn förutsättningar att utveckla sin identitet och känna trygghet i den samt medvetenhet om rätten till sin
kroppsliga och personliga integritet,
Förskolan ska ge varje barn förutsättningar till självständighet och tillit till sin egen förmåga,
Förskolan ska ge varje barn förutsättningar nyfikenhet, kreativitet och lust att leka och lära,
Förskolan ska ge varje barn förutsättningar till att utveckla förmåga att fungera enskilt och i grupp, samarbeta, hantera konflikter och förstå
rättigheter och skyldigheter samt att ta ansvar för gemensamma regler (Lpfö 18:13)
Barnen cyklar också på olika underlag. Det är jobbigare att trampa på gräs. Bästa stället att cykla är på asfalt.
Barnen samarbetar mycket vid de olika lärmiljöerna som bla uteköket. Det görs tårtor tillsammans. Den kreativa leken med sand , redskap och annan utmanande verktyg.
Barnen har ätit panerad fisk, potatis, sås och grönsaker. Vegetarisk schnitzel till dem som inte äter fisk.
Under sk uppevilan bygger barnen bl.a. upp en fina tågbana med flera vagnar. Barnen övar på språk- med kommunikationen, planera, teknik koppla utforska magnetism, fingermotorik, kreativ lek och samarbete osv.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar