Barnen har varit ute i det sköna vädret idag. Det barnen oftast fångas av är sandlek med eller utan vatten. Här hittades en liten vattenpöl. Barnen öser och häller i och ur vatten ur olika behållaren.
På barnens planteringslåder har det satts upp bilder om
processen vid plantering.
Barnen uteförråd är städat och där finns olika låder för lustfyllda aktivitetet utomhus. Barnens lärmiljöerinnefattar innemiljön, utomhusmiljön och den sociala miljön. Att de två första som nämns ska då genomsyra fsk prioriterade målen. Som då är projekserande arbetssätt och alla barns rätt till stöd. Avd egna tema kommer då också synas ute dvs Babblarna. Det syns redan lite i innemiljön och i verksamheten.
Barnen har många kreativa låder att välja mellan vid utevistelsen.
IKT ute som inne. Projekserande arbetssättet då ska synas ute som inne. Här kan barnen använda sig av lärplattan, och lyssna på fåglarnas läten med hjälp av q- er kod. Barnen kan även stå och spana på fåglarna med hjälp av kikare som också finns i förrådet.
Q-er kod om jordens process. Dessa olika lärmiljöer kommer barnen att bli introducerande på fredag fm.
Barnen har haft samling i två grupper. En grupp sitter på stjärnmattan. Där övar vi på väderlek med hjälp av bilder som sätts upp på tavlan. Vi sjunger vår inledningssången och tar varandras händer.
Barnen får sedan ta ramsan som sjungs fram. Detta med hjälp av små bilder med magneter. Barnen övar sången dvs ramsan, antal, språkande, bild seende då vi upptäcker att alla aporna gör olika saker osv.
Barnens sista del i ramsan övas också.
Barnen har fått några nya bilar. Hur många har vi fått? Fem säger barnen. Jag har dessa bilar hemma också, förrätter de att berätta.
Barnen har ätit panerad fisk, potatis, sås och grönsaker. Många som har sås som favorit, mmm sås sååå gott gott.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar