Ballongspelet spelar några barn. Mycket språkande då antal, färger, formen cirkel nämns och turtagning mm.
Barnen vid språkhörna räknar, nämner Babblarna och olika figurer och deras färger.
Barnen inne vid ateljén provar att sprejmåla med sprayflaska. Barnen nämner att de vill ha blå och röd. Vi blandar även blå och gul flaskorna och sedan blandas färgerna, då blir det grönt säger barnen.
Vid språkhörna kommer datorn fram dvs IKT och Babblarna rörelse sång " Här är jag"
Lite mera upptäckter i kuben för det är ju skogen. Det kan vara lite stickor så är det i skogen, men det kan vi kasta efterhand.
Här får de yngre upptäcka en del med hela kroppen. Känna och ta sig fram. Diddi hittas och den kan vara ute och gå i skogen. I skogen finns våra pedagoger och kompisar som små kapladocker.
Samling för alla barn där inledningssången börjar det hela. Barnen kan sången och de tar varandras händer i slutet av sången.Doddo presenteras och han är lugn och stabil. Han är bra med att visa känslor. Och är noga med att alla kompisar ska må bra och få vara med.
Barnen övar på olika känslor som glad, ledsen, rädd orolig, blyg, och förvåna. Barnen visar jättebra med hela kroppen
Barnen berättar att man kan bli förvånad om Gårdstomten kommer eller om tomten hade kommit redan. Tomten är stor med röda kläder och vitt skägg.
Här visas känslan sur som man kan vara ibland.
Doddo tycker också om sånger så vi sjunger för honom. Vi tar fram krokodilen och sjunger den sången. Mamma Mu, pappa Mu. Vi sjunger och förändrar rösten då vi sjunger om pappa Elefanter på spindeltråden sjunger vi också. Vi hittar par med hjälp av elefanternas olika utseende.
Matematik vid måltiden barnen tar upp 3 köttbullar, trär ärtor och majs på gaffeln.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar