En kompis hittar en persikokärna och en pinne. Pinnen ska man stoppa in i sanden och sen ska man pricka pinnen med kärnan. Ibland träffar man, det kan vara svårt om man står långt bort.
Inskolnings Barnen upptäcker gården tillsammans med pedagogerna och alla kompisarna.
Cyklarna är ute även idag i det regniga vädret. Barnen cyklar på alla vattenpölar som kan hittas. Snabbt cyklas det runt i gården.
Samlingsmattan sätts ut och alla barnen kommer då det är dags för lite samling med sångstund och fruktstund. Samlingen inleder med samlingssången Hej Alla. En låda ställs fram. Vad kan finnas där? Barnen knackar på lådan, men ingen öppnar.
En kompis ropar öppna när ingen kan gissa vad som finns inuti, så sakta men säkert öppnas lådan. Men vad finns inuti, jo, några djur. Det finns en häst, ko, lamm och apa. Så det blir dessa djursånger barnen övar sånger, takk och läten. Detta för att förtydliga språkträningen så det blir lustfylld och lärorikt.
Idag bjuds det på lite äpple och banan. Barnen övar på takk, varsågod och vill du ha? Som barnen säger, upprepande gånger till varandra.
Det sjungs sångerna till varje djur som kommer upp från lådan. Barnen övar på att det blev fyra djur, dessa läggs på lådans fyra hörn. Lärandet fortsätts med lägesbeskrivningar med begreppen uppe på och ner.
Inskolnings Barnen upptäcker gården tillsammans med pedagogerna och alla kompisarna.
Cyklarna är ute även idag i det regniga vädret. Barnen cyklar på alla vattenpölar som kan hittas. Snabbt cyklas det runt i gården.
Samlingsmattan sätts ut och alla barnen kommer då det är dags för lite samling med sångstund och fruktstund. Samlingen inleder med samlingssången Hej Alla. En låda ställs fram. Vad kan finnas där? Barnen knackar på lådan, men ingen öppnar.
En kompis ropar öppna när ingen kan gissa vad som finns inuti, så sakta men säkert öppnas lådan. Men vad finns inuti, jo, några djur. Det finns en häst, ko, lamm och apa. Så det blir dessa djursånger barnen övar sånger, takk och läten. Detta för att förtydliga språkträningen så det blir lustfylld och lärorikt.
Idag bjuds det på lite äpple och banan. Barnen övar på takk, varsågod och vill du ha? Som barnen säger, upprepande gånger till varandra.
Det sjungs sångerna till varje djur som kommer upp från lådan. Barnen övar på att det blev fyra djur, dessa läggs på lådans fyra hörn. Lärandet fortsätts med lägesbeskrivningar med begreppen uppe på och ner.
Stora såpbubblor i dag i två olika rör. En är gul och den andra blå. Dessa rör sätts upp vid en stolpe så barnen kan handskas med denna aktivitet själva.
Barnen hjälper till med att bädda inför sovvilan. Liggunderlag placeras ut och sovsäckar till alla kompisa.
tomatsoppa, bullar, creme fraiche och mjölk.
Bobbos väska blir dagens högläsning där flera saker undersöks. Det är halsband, blomma, bilen,pennan, äpplet och nappen. Sakerna räknas, jämförs och sorteras upp till varje Babblar osv.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar