Barnen går ihop två och två också söker vi alla efter en svart påse.
En flicka hittade den. Med lite hjälp tar vi av påsen från grenen.
Barnen samlas vid sandbordet i sandlådan och så tar vi fram aĺlt som fanns i påsen. Tillsammans ser vi över vad som finns i påsen. 6 stycken såpbubblor, ģatukritor, stämplar. Vilka saker kan vi prova på nu? Stämplar är vi överens om att man behöver papper till, ģatukritorna är inte så bra här i gruset. Såpbubblorna tycker barnen att vi kan prova.
Barnen blåser såpbubblor och alla får turas om med dem. Barnen övar på att forma munnen och ta kraft att blåsa, övar med att ta i, springa och jaga bubblor mm.När vi kommer tillbaka till förskolan provar några barn det nya stämplarna. Så bra det gick, båda varianterna av stämplarna var bra.
Barnen har ätit kycklinggryta med ris, och grönsaker.
Barnen har hört och varit med aktivt i några ritsagor.
Vi läser och ritar sagorna om barnet som skulle gå och handla, sopborsten, och glassen. Barnen ser snabbt var det blir och tyckte det var kul då bilden kommer fram via sagan.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar