måndag 18 maj 2020

Måndag 18/5 utevistelse på gården

 Perfekt sand i dag i sandlådan för bak av fina sandkakor.
 Flera barn har vilda djuren i sin lek. De ryter och låter och efterliknar flera djur. Här har vi krokodilen.
 Fösa ner sand med olika redskap, här har barnen valt en pinne för att föra ner sand i hålet. Djuren går på bordet och i lådan. De är benämningar av olika lägen, djurens namn nämns och övas på. Vad kan djuren göra? De kan gå, springa och hoppa som vi.


 Flera barn väljer cyklarna och cyklar runt runt över hela gården. Man kan sitta där bakpå cykeln, det är skönt att bara följa med.
 Ett av dagens födelsedagsbarn med sin nya kompis, katten med färgade svansen. Fick dock inte veta namnet?
 Flera barn rycker in och hjälper till med att hämta matvagnen.
 Dagens mat blev pytt i panna med rödbetor, morötter och sallad med oliver.
Titta på mig jag har fullt med hjärtan på mig. Här uppe på min tröja och på fötterna. Hjärtan är fina, tycker jag.

 På eftermiddagen hade vi dubbelt kalas. Det var två flickor, en stor 4-åring och en stor 2- åring som firade och hurrades som bara den. Alla barn dansar och sjunger tillsammans med Babblarnas " grattis sång". Som Babblarna,  säger GRATTIS PÅ DIN GRATTIS DAG, HURRA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar