Bygg-och konstruktion med bokstavskossar.
Många barn väljer småkulorna som har blivit stora och svält upp av vattnet. Här hittas likadana, olikheterna med färgerna och storlekarna mm. Klassificeras i olika behållare osv. Så mycket matematik, språkande, kreativt skapande, fantasi och taktil stimulans att bara får arbeta med ett annat material.
Promenad i närmiljön, med härliga upptäckter. Barnen går fint vid vagnen eller håller någon i handen.
Barnen utforskar vattenpölarna under promenaden. Barnen hittar många vattenpölar. Stora, små, med mycket vatten och lite vatten. Barnen räknar pölarna. Så räknas även antal hoppen i vattenpölarna.
Vilken stor pöl, nästan som en bassäng. Här ska det plaskas.
Hoppa det är barnen bra på. " Nu ska vi hoppa hopp i hoppa".
Barnen känner igen en lekolats och vi går in och leker en stund där. Där kan springa och hoppa i vattenpölarna.
Klättra, sitta på en katt och lotsas rida. Gunga kan man ju också göra.
Barnen väljer en liten samling. De vill sjunga om aporna. Det blir 5 små apor hoppade i sängen, tänk om jag hade en liten apa, skala banan för det äter apan.
Därefter är det dags för lunch. Idag serverad det pytt i panna med rödbetor och andra grönsaker.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar