fredag 22 februari 2019

Fredag 22/2 KULTURFREDAG

 Barnen har varit inne en stund först under fm. Barnen väljer bygg med bilder på förslag i olika varianter. Någon valde magnetbygge  där detta huset skapades,en liten riddare bor där.
Bygga med klossar där barnen övar  på bildseendet och lägga efter bilden eller lägga klossar på själva bilden som flickan valde här. Eller bygga torn, som barnen är mycket bra på.

Något barn vill ta en bok och ta det lite lugnt. Boken handlar om ens hjärta att man kan vara ledsen som ett hål kan det kännas. 

 KULTURFREDAG: Där vi på Fjärilen väljer sagan om " Vanten". Berättande förs fram i jag form där jag har tappat min vante en vinterdag. Jag är ute och går med min hund Lukas. Inte förrän på vårkanten hittas vanten av hunden. Innan hittar djuren från skogen vanten och använder den som ett litet bo.
 Här kommer sagan som kan vara på olika sett. Sagan kommer ursprungligen från Ukraina.



Dagens lunch blev falukorv med potatismos.
Vi önskar er alla en trevlig helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar