fredag 7 oktober 2022

Fredag 7/10 Utelek och avtackning

 

Mycket matematiska begrepp övas vid bänken. Det är några pinnar som visas upp. Den längsta, kortaste, smalaste,  tjockaste, 1:a, 2:a och begreppet många pinnar övas. 
En av kompisarna hittar många sk plus plus på marken. Det blir lite skapelse av dessa. Det blev en katt bla. Mycket fingermotorik, kreativitet, färglära och koncentration övas vid bordet. 
Barnens nya maskin som pumpar ut många såpbubblor i varierande modeller. Det är mycket intressant maskin då alla bubblorna kommer ut. Vissa av barnen vill vara nära maskinen och följer processen noga. 

Hur många  bubblor kommer ut nu? Kan du fånga några bubblor? Barnen trampar och fångar bubblorna med sina händer. 

Mycket språkträning vid sandlådan med att skapa olika varianter av mönster på en tänkt pannkaka. Det öser upp sand, plattas till, häller ut sand, mönstrerna blev prickar, streck, en triangel, en stjärna och en stor cirkel. 




Fina gåvor på min sista dag på Flodillerns förskola. Jag vill tacka av hela mitt hjärta för denna tid. Vill tacka alla vh för ett gott samarbete och fina dialoger. Tusen Tack för denna tid och att jag fått lära känna era fina barn, och att jag har fått ta del av deras första år i förskolan. Allt gott önskar jag er Alla. Va rädda om er. Vi ses säker någon gång. 
Veckans hjälpreda tar uppgiften med att hämta matvagnen. 
God het rataouie med ris och grönsaker. Rivna morötter, riven gurka och rödbetor. 

Trevlig helg! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar