fredag 13 april 2018

13/4 Fredag leksaksdagen

Hej alla föräldrar!

Från och med idag går jag ner på 50% pga av att jag inte mår så bra med mitt öra. För att stegvis vänja mig med alla ljud. Vecka 16 0ch 17 är jag på 50% sedan ev 75%. Därför arbetar jag vissa fm och ibland vissa em. Därför förflyttas alla samtaltider  till tidigast vecka 18 och 19. 
Idag har det varit en liten skara barn.
Idag fredag har vi varit ute som vanligt med en samling. Där barnen har tittat, känt och smakat på bla kivi och paprika. Något barn tycker att kivi ser ut som ett hjärta när man har delat den mitt i tu. Paprika kärnhuset är mjukt tycker någon. Sedan planterar alla barnen med massa jord och vatten så att de får må bra och gro ordentligt.   




Paprikakärnhuset!




Barnens leksaker!

Samlingen börjar med rörelsesången som faktiskt några verkar tröttna på, därför stängs den av. Därmed får vi höra en annan rörelsesång av en av kompisarnas leksaker. Den är rolig och barnen gungar med i A,B,C dansen. Tuff robot med ett ben, klistermärken, en krokodil och orm, pippi dockan, ett litet lamm. Barnen lär sig mycket av kunskapsområden som språk-kommunikation, matematik med antal bla av klistermärken och färger, former, genus med bla hitta och se om det är flicka eller pojke mm.  

Dagens lunch moussaka även i vegetarisk allternativ.
Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar