torsdag 2 mars 2017

Torsdag 2/3

I går em började några barn med att sortera de färgade kulorna. Mycket pilligt och utmanande för fingermotoriken. Man blir lite kladdig av kulorna men det är bara vatten. Här får barnen sortera valfri färg. Så byter man med varandra.

Bygg ett vackert slott.



Bokstavstorn med lejonet överst. Bra balans hade lejonet.

Bygg bygg med olika klossar.


Arbeta med lera, massa kakor görs.

Här har det byggts ett tåg med Duplo.

Detta fina långa tåg måste vi spara.

Bygg med plus plus.



Fortsättning av sortering av de roliga plast kulorna. Många färger som sorteras. Barnen ser att det är flest gula (Triangeln), sedan kommer orange, blå, rosa, lilla osv.

Här övas balansen spontant. Barnet utmanas med att vicka lite extra med plattan.

Sångstund med visuella bilder fån djurböckerna. Då barnen får välja helt vilket djur vi ska sjunga om.

Björnen sover!

Jag har indianer på min tröja, så därför sjunger vi 10 små indianer.

Jag har alfabetet på min tröja. Se så mycket bokstäver.

Lille Skut har jag på min tröja. Så barnen tycker vi ska sjunga Bamse sången.

Avslutningsvis sjunger vi om bockarna Bruse.

På em har de äldre barnen varit ute. Valfria aktiviteter på em inne på avd valde barnen. Som lera, bil banan, fri målning osv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar