torsdag 26 januari 2017

Torsdag den 26/1

Under den frialeken byggde ett ban detta torn. Med 3 våningar. Jätteglad och nöjd efter detta bygge.

Magiska "E" av en annan flicka. Det var lätt som en plätt sa hon.



Gör en blomma. Jag har ritat runt den, inte på den. Jag har skrivit mammas namn, Emma.

En min fruktstund inne och en ute.



Här försöker en pojke spela med handen, låter lite annorlunda.

Hittat ett får ute, men tyvärr lite skadat i benet. Han borde gå till doktorn, tyckte vi.

Lego lamn.

En egen tillverkad pangare, man ska hålla den så här också visar hon.


Under uppevilan tar vi den älskade sagan om "Bockarna Bruse", fast denna sagan är lite tvärtom.

I denna sagan var det bockarna Bruse som låg under bron. En dag var det tre troll på promenad. Dessa tre troll måste gå över en bro. Först var den stora bocken som kom klampandes på bron. Vem är det som klampar på våran bro. Det är bara den stora trollet. Ta inte mig, ta den mellan stora trollet. Den är mycket mindre och lättare än jag. Ok sa bockarna. Mellersta bocken , ta inte mig jag är ganska stor så det blir lättas att ta den minsta trollet. Ok då svarade bockarna Bruse igen. Den minsta trollet trippade över nu över bron. Vem är det som trippar på vår bro. Det är bara den lilla trollet. Nu kommer vi och tar dig. Gör ni det jag är inte rädd för dig. Den lilla trollet var både snabb och stark och kastade ner alla Bockarna Bruse ner i ån. Så även den minsta trollet kommer över bron för att beta lite gräs på gröningen som var på andra sidan bron. Barnen var lite osäkra på denna varianten, och rättade till sagan emellanåt.





Därför berättas sagan på den riktiga varianten.  

Där barnen turas om med de olika rollerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar