fredag 23 mars 2018

Fredag 23/3

Hejsan!

Idag var det leksakvisning på fjärilen! Efter barnen rört sig till sången "jag vill röra på min kropp" satte vi oss ned runt samlingsfilten. Vi höll upp leksakerna som barnen hade med sig och barnen kunde själva identifiera sin leksak.






Barnen hade mig sig många olika leksaker. Någon hade med sin en bilratt och satt stolt och svängde med den medans ett barn satt och bläddrade i sin medhavda bok. 

Efter leksaksvisningen bjöd vi på frukt, idag var det päron som var den populäraste frukten bland barnen. Efter fruktstunden sjöng vi några av barnens favoritlåtar såsom "imse vimse spindel "och bä bä vita lamm".

Till mat idag var det kyckling och curry gryta med ris vilket barnen verkligen tyckte om. 

Slutligen vill jag även presentera mig själv. Jag heter Johanna och är vikarie för Ulrika som är sjukskriven just nu. Jag har jobbat på flodillern sedan september 2017, jag har arbetat inne på grannavdelningen kolibrin så jag har haft kontakt med fjärilsbarnen tidigare. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar