tisdag 19 december 2017

Tisdag 19/12


Ute lek med de övriga barnen på förskolan. Mycket lek, körande med traktorer och andra fordon.


Fordonen kör barnen på olika underlag. Ovanpå lådan är plant och det kan gå fort så de åker ner i marken. Låset på lådan är också intressant. Akta bara så man inte klämmer sig.

Samlingens inleds  med vanliga rörelsesången "Jag vill röra på min kropp...". Barnen kan den innan och utantill och är med på alla rörelserna.  

Sedan sitter alla barn på stjärnmattan. Idag har vi ett födelsedagsbarn som får äran att sitta i Bolebumpastolen. Den är lite trasig för den används flitigt av alla på förskolan. Med födelsedagshatt, födelsedagskort och vacker sång från de övriga firar vi dagens 2 -åring. Sedan hurrar vi två gånger och en fanfar.  

Siffran två övas, och vi ser på bilden där två fåglar finns och symbolen siffran 2.

Barnen äter frukt och vi sjunger flera sånger tillsammans. Barnen väljer Bä Bä vita lamm, i ett hus, jag hamrar och spikar..., valpen min, lille katt, lille ko, lille jag osv. Roligt med aktiva barn som väljer så. När vi sjunger övar vi flera TAKK ord/tecken från sångerna.

Dagens lunch! Panerad fisk, potatis, sås och grönsaker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar